Ramai kawan-kawan saya terkejut apabila saya memberitahu mereka yang saya mempunyai blog sendiri dan blog tersebut 100% dikendalikan oleh saya tanpa meminta bantuan teknikal orang lain. Saya faham mereka terkejut dan agak susah nak percaya kerana mereka tahu yang saya langsung tiada  pengetahuan IT. Jadi …. macammana saya boleh pandai IT pulak? 

Jawapannya, mudah sahaja,   baca buku berkenaan dengan internet, lakukan sedikit kajian dan  praktikan sedikit demi sedikit apa yang telah kita ketahui tentang ilmu internet itu.

Pesanan ringkas dari saya untuk para sahabat khasnya cikgu-cikgu, sesungguhnya mempelajari internet itu tidaklah susah sangat sebagaiamana yang kita fikirkan, mudah je… mudah sangat-sangat.  Tip pertama yang saya nak kongsi hari ini ialah, cari domain name yang kita nak, contohnya cikgu.com,  namaanda.com. Bila sudah ada nama yang kita rasa sesuai, daftar segera nama tersebut, takut nanti ‘unavailble’.

Saya amat mencadangkan anda daftar domain name anda di sini. Kerana syarikat tersebut menawarkan perkhidmatan berkualiti dan terjamin . Harganya pun murah, iaitu RM40 setahun.

NAMSAHAZ Webhosting - Affordable webhosting for everyone!

ok, jumpa lagi, di siri ‘Cintai Internet’ di sesi akan datang. Jangan lupa klik banner di atas.